تولید با کیفیت روانکارهای صنعتی
نوشته شده توسط : رضا جعفری

روغن های صنعتی مبتنی بر نفت
روغن های صنعتی مبتنی بر نفت دارای طیف وسیعی از روغن های صنعتی برای ماشین های خانگی و صنعتی و مصارف عمومی می باشند. روغن‌های صنعتی عموماً در کوره‌های تقطیر نفت خام به دست می‌آیند و عناصر مضری مانند گوگرد و فسفر را حذف می‌کنند و عناصری را اضافه می‌کنند که خواص روغن را بهبود می‌بخشند. برای خرید با کیفیت ترین روانکارهای صنعتی از شرکت اویل کارو نماینگی مراکز تولید روغن صنعتی همین الان روی لینک کلیک کنید. 

 

افزودنی‌های روغن موادی هستند که مقاومت روغن را در دماهای بالا ثابت نگه می‌دارند و به حفظ ویسکوزیته کمک می‌کنند و در نهایت باعث می‌شوند روغن‌های مبتنی بر نفت صنعتی خواص فیزیکی و شیمیایی خود را در شرایط کاری مختلف حفظ کنند.

روغن های صنعتی با پایه گیاهی
روغن‌های صنعتی گیاهی، همانطور که از نامشان پیداست، از فرآوری گیاهان خاصی مانند روغن‌های صنعتی گیاهی (کرچک، خردل و کلزا) به همراه افزودنی‌هایی که خواص روغن‌های گیاهی را بهبود می‌بخشند، به دست می‌آیند. تولید می شوند

انواع روانکارهای صنعتی
4 طبقه بندی اصلی روان کننده ها وجود دارد. آن ها هستند.

روان کننده های مایع

روان کننده های نیمه جامد

روان کننده های جامد

روان کننده های مصنوعی

 

هر دسته دارای فهرستی از روان کننده های رایج است.

انواع روغن های صنعتی
روغن صنعتی می تواند طیف گسترده ای را اشغال کند، به عنوان مثال: روغن زنجیر، روغن دنده، روغن توربین، روغن برش، روغن هیدرولیک، روغن نساجی، روغن سیلندر، روغن در گردش، روغن چند منظوره، روغن موتور دیزل و بنزین، روغن دنده، روغن دریایی، روغن های ضد زنگ و ضد خوردگی، روغن های کمپرسور و غیره. همگی در دسته روغن های صنعتی قرار می گیرند.

روغن ها
روغن ها روان کننده های بسیار رایج و مایعات نازکی هستند که از زنجیره های بلند پلیمرها با مواد افزودنی برای تعدادی خواص اضافی ساخته می شوند.

روان کننده های روغن عمدتاً در لولاها، بلبرینگ ها، نگهدارنده ابزار و تیغه های تراش استفاده می شوند.

وقتی می خواهید چیزی را بدون جدا کردن آن روغن کاری کنید، می توانید آن را انجام دهید. اما هنگام استفاده از گریس، این اجزا باید از هم جدا شوند.

بهتر است سطح روغن کاری شده در معرض گرد و غبار و کثیفی نباشد. زیرا باعث چسبندگی و اصطکاک بیشتر می شود. اگر می خواهید سطح را تمیز نگه دارید، نباید از روغن استفاده کنید زیرا روغن ویسکوزیته پایینی دارد و در نتیجه تمایل به چکه دارد. هنگامی که سطح در معرض آب یا هر چیزی که می تواند روغن را بشویید از آن استفاده نکنید زیرا دوام زیادی نخواهد داشت.

افزودنی های رایج شامل آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از اکسیداسیون روغن، بازدارنده های خوردگی برای جلوگیری از خوردگی اجزا و مواد شوینده برای جلوگیری از رسوب کف می باشد. فیلتر کردن این زنجیرهای بلند بین سطوح دشوار است و روغن ها را به عنوان یک مانع کشویی بین آنها می سازد. وزن روغن با ویسکوزیته آن تعیین می شود. هرچه این عدد کمتر باشد، روغن شل تر و راحت تر حرکت می کند.

رحمت
گریس ها با استفاده از روغن و مخلوط کردن با غلیظ کننده ها تهیه می شوند.

گریس ها عمدتاً در چرخ دنده ها، بلبرینگ ها، زنجیرها و اتصالات استفاده می شوند. سه نوع گریس وجود دارد که عبارتند از: گریس لیتیوم سفید، گریس دریایی و گریس سیلیکونی. گریس ها طیف وسیعی از دما، سرعت و بار را پوشش می دهند.

زمانی می توان از گریس استفاده کرد که برای ماندگاری و چسبندگی طولانی مدت به سطح نیاز به روغن کاری است و زمانی که می خواهید محتویاتی مانند آب و گرد و غبار را پاک کنید. هنگامی که به ندرت از دستگاه استفاده می کنید نیز می توان از آنها استفاده کرد، بنابراین ممکن است فراموش کنید آن را روغن کاری کنید.

اگر مکانیزم های کوچک یا سریعی دارید که گریس غلیظ مقاومت زیادی ایجاد می کند، گریس ها مناسب نیستند. وقتی سرعت نمی خواهید از آنها استفاده کنید.

هنگامی که قطعات حرکت می کنند، گریس در اطراف آنها حرکت می کند، بنابراین اگر می خواهید تجهیزات تمیز بمانند، استفاده از گریس گزینه خوبی نیست.

گریس ها همچنین ممکن است حاوی ذرات روان کننده اضافی مانند گرافیت، دی سولفید مولیبدن یا پلی تترا فلوئورواتیلن (تفلون) باشند.

گریس ها علاوه بر خاصیت روان کنندگی روغن ها دارای خاصیت چسبندگی هستند که باعث می شود روان کننده بهتر به سطح بچسبد. گریس ها همچنین می توانند به عنوان یک مانع عمل کنند و از سطوح در برابر آلاینده هایی که می توانند باعث خوردگی و آسیب شوند، محافظت می کنند. مانند روغن ها، گریس ها می توانند طیف وسیعی از قوام را داشته باشند.





:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: